post

A Diverescola aterra no CEIP Eduardo Pondal de Ponteceso con xogos e obradoiros de habilidade

Máis de 40 alumnos/as de 3º e 4º de primaria experimentaron a diversidade na súa propia pel   

Esta mañá as aulas de 3º e 4º de primaria do CEIP Eduardo Pondal de Ponteceso abriron as súas portas a unha nova edición da Diverescola, a versión máis infantil de Capacíta-T, un programa de sensibilización e concienciación social en materia de diversidade e inclusión.

Unha vez máis, os máis madrugadores foron os máis pequenos/as. Preto de 20 alumnos e alumnas de terceiro curso recibiron ansiosos/as e con gran expectación a visita dos representantes de Íntegro. Nesta ocasión, unha educadora social e unha monitora de ocio e tempo libre foron as encargadas de achegar aos estudantes conceptos como a diversidade funcional, a inclusión e a igualdade, sobre os que xa tiñan ideas preconcibidas. E aínda que o resultado foi moi positivo e a gran maioría aseguraron coñecer de preto a persoas con discapacidade, moi poucos/as eran conscientes das dificultades e os obstáculos do seu día a día. O mesmo aconteceu cos 26 alumnos/as de 4º de primaria cos que se reuniron a continuación para abordar, a través do xogo e o entretemento, valores como a empatía e o respecto.

A xornada, que transcorreu entre actividades lúdicas e obradoiros de habilidade, deixou momentos divertidos e moi simpáticos nos que os/as nenos/as volveron a sorprender facendo gala da súa naturalidade e espontaneidade. Tras unha pequena rolda de presentacións, os/as cativos/as pasaron á acción para poñer a proba a súa destreza e meterse de cheo na pel das persoas que padecen algunha discapacidade. Pese a que os retos eran complicados, todos foron superados con éxito grazas á súa constancia, esforzo e tesón, unha mostra máis da capacidade de asimilación e adaptación dos máis pequenos/as.

Actividades sen mans!

Ademais do tradicional circuíto de obstáculos, que nesta ocasión percorreron coa visión reducida, tamén realizaron un taller de pintura sen mans, empregando só os pés ou a boca. Pero o exercicio máis difícil e anecdótico chegou cando tocou facer o bocadillo, unha acción cotiá e sinxela se non fose porque só podían usar unha man, algo que a máis de un/ha lle fixo suar a camiseta e, sobre todo, os dedos. Finalmente, proba superada e con recompensa!

 

Desde Íntegro queremos agradecer aos alumnos/as, mestres/as e equipos de dirección de todos os centros educativos a súa participación e implicación neste proxecto, que ademais de ser unha experiencia moi positiva e enriquecedora, supón unha aprendizaxe en valores e unha aposta pola educación inclusiva dende a infancia. Confiamos en que a Diverescola siga medrando entre a comunidade educativa ata chegar a todos os colexios da Costa da Morte como un complemento á formación dos máis pequenos/as.

 

 

 

 

 

 

 

Os colexios que estean interesados en acollerse a este programa non teñen máis que poñerse en contacto coa asociación Íntegro chamando ao 981 734 985 e concretar a data que máis lles conveña.