post

O CPI Plurilingüe Cabo da Area de Laxe e o IES Terra de Soneira de Vimianzo protagonizaron as últimas xornadas de sensibilización de Íntegro

49 nenos de 2º e 3º de primaria achegáronse a coñecer o Visítanos mentres que os de 4º da ESO e 1º de bacharelato recibiron a visita da campaña de prevención de lesións medulares

Un grupo de alumnos e alumnas de 2º e 3º curso de educación primaria do CPI Plurilingüe Cabo da Area de Laxe achegouse esta semana ata as nosas instalacións de Nantón para participar nunha nova edición do programa Visítanos, co que se pretende sensibilizar aos máis pequenos/as en materia de diversidade e inclusión. Tras unha distendida charla, protagonizada polos nosos usuarios/as e monitoras, na que se abordou o significado de ambos conceptos, os 49 estudantes procederon a realizar unha visita polo centro, xunto á directora Noelia Barreira, para coñecer de preto o seu funcionamento e o traballo que se desenvolve nos diferentes talleres.

Sen dúbida, os obradoiros de artes manuais foron os que máis chamaron a súa atención. E, moi especialmente, o de elaboración de mandalas, ao que se apuntaron sen dubidalo nin un instante para facer cadanseu deseño. A fabricación de pulseiras de macramé tamén espertou a curiosidade dos nenos e nenas, que non quixeron marchar sen aprender esta divertida e sinxela técnica. Na sala de ximnasia puxeron a proba a súa habilidade e destreza con diversos xogos de habilidade, que lle serviron para comprobar a dificultade de realizar labores cotiás desde unha cadeira de rodas.

 

O paso pola cociña tamén resultou do máis divertido aprendendo a facer riquísimas sobremesas coas que sorprender ás súas familias. Ao remate, os/as estudantes empregaron toda a súa creatividade e imaxinación na realización dun mural no que plasmaron as súas impresións sobre a xornada vivida no centro e no que, a bo seguro, non deberon faltar palabras como diversión e aprendizaxe. 

 

 

Campaña lesións medulares

 

Por outra banda, a campaña de prevención de lesións medulares aterrou o pasado martes no IES Terra de Soneira de Vimianzo para concienciar ao alumnado de 4º da ESO e 1º de bacharelato sobre as causas e consecuencias de sufrir un accidente medular. Tras a proxección do vídeo elaborado por Íntegro “A ti tamén che pode pasar”, os/as estudantes seguiron con atención a charla informativa protagonizada polo David Pombo e Teresa Alvarellos, vogal e socia-colaboradora, respectivamente. Durante o acto, ambos fixeron especial incidencia na necesidade de evitar riscos innecesarios como imprudencias ao volante ou mergullos en praias e piscinas, prácticas moi habituais entre a mocidade, sobre todo, coa chegada do bo tempo.

Ao longo da mañá, os 60 alumnos/as participantes tiveron a oportunidade de comprobar en primeira persoa as dificultades de desprazarse nunha cadeira de rodas sorteando obstáculos de todo tipo nun improvisado circuíto de mobilidade, que lograron superar sen problemas grazas á súa habilidade e ás condicións de accesibilidade que reúne o centro educativo en cumprimento da normativa vixente. Así dá gusto!

Grazas a todos/as por participar!

 

post

A Diverescola enche de xogos e contacontos as aulas do CPI Xosé Pichel de Coristanco

Máis de 60 nenos e nenas participaron nunha xornada de sensibilización incluída no programa Capacíta-T

Os alumnos/as de infantil e primaria do CPI Alcalde Xosé Pichel de Coristanco convertéronse onte nos protagonistas dunha nova edición da Diverescola, unha iniciativa promovida por Íntegro, no marco do programa Capacíta-T, para achegar aos máis cativos/as a diversidade e a inclusión a través do xogo e o entretemento.

Durante algo máis de dúas horas, as aulas do centro educativo mudaron o seu aspecto para converter os pupitres dos alumnos/as de 1º de primaria en improvisados circuítos de obstáculos e os libros en leccións orais e contacontos de vida e superación, no caso dos/as escolares de infantil. Así, a primeira hora da mañá a nosa monitora de ocio e tempo de lecer Lucía Blanco, acompañada por dous dos nosos usuarios/as, iniciaba unha xornada de sensibilización, incluída na Semana Cultural do centro, repleta de xogos na que participaron 62 nenos e nenas que agardaban ansiosos/as e con expectación a visita da asociación Íntegro.

Aínda que moitos/as aseguraron coñecer a persoas con diversidade funcional na súa contorna, moi poucos sabían do seu día a día. E para descubrilo, nada mellor que poñerse na súa propia pel poñendo a proba as súas habilidades e a súa destreza a través da realización dunha serie de xogos de barreiras que consistiron en escribir coa man que non empregan habitualmente e descubrir obxectos cos ollos tapados. Pese á dificultade das probas, todos os/as participantes lograron superalas con nota facendo gala dunha excelente capacidade de adaptación e empatía.

Desde Íntegro queremos agradecer a participación de todos os centros educativos da Costa da Morte neste proxecto, encamiñado a promover unha aprendizaxe en valores e unha aposta pola educación inclusiva dende a infancia. 

 

 

post

O CEIP de Buño transfórmase nunha Diverescola para os/as estudantes de infantil e primaria

Preto de 30 nenos e nenas participaron nunha xornada de sensibilización incluída no programa Capacíta-T

Os alumnos/as de infantil e primaria do CEIP Joaquín Rodríguez Otero de Buño (Malpica) convertéronse onte nos protagonistas dunha nova edición da Diverescola, unha iniciativa promovida por Íntegro, no marco do programa Capacíta-T, para achegar aos máis cativos/as a diversidade e a inclusión a través do xogo e o entretemento.

Durante algo máis de dúas horas, as aulas do centro educativo mudaron o seu aspecto para converter os tradicionais pupitres en improvisados circuítos de obstáculos e os libros en leccións orais de vida e superación. Así, a primeira hora da mañá a nosa monitora de ocio e tempo de lecer, Lucía Blanco, iniciaba unha xornada de sensibilización repleta de xogos na que participaron preto de trinta nenos e nenas que agardaban ansiosos/as e con expectación a visita da asociación Íntegro.

Aínda que moitos/as aseguraron coñecer a persoas con diversidade funcional na súa contorna, moi poucos sabían do seu día a día. E para descubrilo, nada mellor que meterse na súa propia pel poñendo a proba as súas habilidades e destreza a través da realización dunha serie de probas coa mobilidade reducida e os ollos tapados.  Os primeiros en apuntarse ao circuíto de obstáculos foron os/as 17 estudantes de educación infantil, que superaron con nota a actividade, dando exemplo da súa capacidade de empatía. De seguido, 11 nenos e nenas de diferentes ciclos de primaria tamén tiveron a oportunidade de comprobar cales son algunhas das barreiras que han de sortear as persoas que posúen algún tipo de discapacidade. Unha vez máis, os/as máis pequenos da casa volvéronnos a sorprender facendo gala da súa naturalidade e espontaneidade.  

Desde Íntegro queremos agradecer a participación de todos os centros educativos da Costa da Morte neste proxecto co que se pretende promover unha aprendizaxe en valores e unha aposta  pola educación inclusiva dende a infancia.

post

A Diverescola aterra no CEIP Eduardo Pondal de Ponteceso con xogos e obradoiros de habilidade

Máis de 40 alumnos/as de 3º e 4º de primaria experimentaron a diversidade na súa propia pel   

Esta mañá as aulas de 3º e 4º de primaria do CEIP Eduardo Pondal de Ponteceso abriron as súas portas a unha nova edición da Diverescola, a versión máis infantil de Capacíta-T, un programa de sensibilización e concienciación social en materia de diversidade e inclusión.

Unha vez máis, os máis madrugadores foron os máis pequenos/as. Preto de 20 alumnos e alumnas de terceiro curso recibiron ansiosos/as e con gran expectación a visita dos representantes de Íntegro. Nesta ocasión, unha educadora social e unha monitora de ocio e tempo libre foron as encargadas de achegar aos estudantes conceptos como a diversidade funcional, a inclusión e a igualdade, sobre os que xa tiñan ideas preconcibidas. E aínda que o resultado foi moi positivo e a gran maioría aseguraron coñecer de preto a persoas con discapacidade, moi poucos/as eran conscientes das dificultades e os obstáculos do seu día a día. O mesmo aconteceu cos 26 alumnos/as de 4º de primaria cos que se reuniron a continuación para abordar, a través do xogo e o entretemento, valores como a empatía e o respecto.

A xornada, que transcorreu entre actividades lúdicas e obradoiros de habilidade, deixou momentos divertidos e moi simpáticos nos que os/as nenos/as volveron a sorprender facendo gala da súa naturalidade e espontaneidade. Tras unha pequena rolda de presentacións, os/as cativos/as pasaron á acción para poñer a proba a súa destreza e meterse de cheo na pel das persoas que padecen algunha discapacidade. Pese a que os retos eran complicados, todos foron superados con éxito grazas á súa constancia, esforzo e tesón, unha mostra máis da capacidade de asimilación e adaptación dos máis pequenos/as.

Actividades sen mans!

Ademais do tradicional circuíto de obstáculos, que nesta ocasión percorreron coa visión reducida, tamén realizaron un taller de pintura sen mans, empregando só os pés ou a boca. Pero o exercicio máis difícil e anecdótico chegou cando tocou facer o bocadillo, unha acción cotiá e sinxela se non fose porque só podían usar unha man, algo que a máis de un/ha lle fixo suar a camiseta e, sobre todo, os dedos. Finalmente, proba superada e con recompensa!

 

Desde Íntegro queremos agradecer aos alumnos/as, mestres/as e equipos de dirección de todos os centros educativos a súa participación e implicación neste proxecto, que ademais de ser unha experiencia moi positiva e enriquecedora, supón unha aprendizaxe en valores e unha aposta pola educación inclusiva dende a infancia. Confiamos en que a Diverescola siga medrando entre a comunidade educativa ata chegar a todos os colexios da Costa da Morte como un complemento á formación dos máis pequenos/as.

 

 

 

 

 

 

 

Os colexios que estean interesados en acollerse a este programa non teñen máis que poñerse en contacto coa asociación Íntegro chamando ao 981 734 985 e concretar a data que máis lles conveña.

 

 

post

A campaña de prevención de lesións medulares chega ao CPI As Revoltas de Cabana

45 alumnos/as de 3º e 4º da ESO amosaron a súa destreza nas probas de mobilidade reducida

“A ti tamén che pode pasar” é o título do vídeo elaborado pola asociación Íntegro para informar e sensibilizar á poboación sobre os accidentes medulares. E, este curso académico, os responsables da entidade decidiron incorporalo á campaña de prevención de lesións medulares que están a levar a cabo nos centros educativos da Costa da Morte para achegar aos máis novos/as o día a día das persoas que padecen esta doenza e conciencialos/as sobre as importancia de previr riscos innecesarios.

Hoxe tocoulle a quenda a un grupo de 45 alumnos e alumnas do CPI As Revoltas, en Cabana de Bergantiños. E parece que o dito máis vale unha imaxe que mil palabras calou fondo entre os adolescentes de 3º e 4º da ESO que seguiron con gran atención o contido dun documental que lles fixo ver de fronte como unha imprudencia che pode cambiar a vida. Tras a proxección do vídeo, o presidente de Íntegro Adolfo López Baña insistiu, durante a charla informativa,  na necesidade de evitar prácticas de risco, especialmente ao volante e en praias e piscinas, principais causantes da maioría dos accidentes irreversibles entre a mocidade da nosa contorna.

Xunto a López Baña tamén estiveron outros membros da asociación como o vogal David Pombo e Teresa Fuentes, voluntaria e socia. Ambos relataron as súas experiencias sobre unha cadeira de rodas e explicaron as dificultades que han de superar cada día para o desempeño das súas actividades cotiás. Uns testemuños que, sen dúbida, espertaron o interese e a curiosidade dos/as escolares que non perderon detalle das intervencións como ben demostraron máis tarde cando tocou pasar á acción. Porque despois da teoría, chegou a práctica e, axudados por unha monitora do centro e varios usuarios/as, os e as estudantes foron poñendo a proba a súa habilidade nun circuíto de obstáculos coa mobilidade reducida. Mestres/as e alumnos/as decidiron subirse á cadeira de rodas para poñerse na pel das persoas con discapacidade e ser quen de ver as barreiras que a diario nos resultan invisibles. Un exercicio que foi superado con nota pola súa destreza e, sobre todo, pola súa sensibilidade e a incrible capacidade de empatía e adaptación.

Esta actividade está co-financiada pola Xunta de Galicia e a Deputación da Coruña e conta ademais coa colaboración das administracións locais e de numerosas empresas privadas.

post

A Diverescola de Íntegro visita o CPI de Zas

Preto de 40 alumnos e alumnas de infantil e primaria participaron no programa de sensibilización e visibilidade de persoas con diversidade funcional

Tras as vacacións de Nadal e coas aulas dos colexios da Costa da Morte repletas de escolares, a asociación Íntegro botou a andar unha nova edición do programa de sensibilización e visibilidade de persoas con diversidade funcional, Diverescola. Nesta ocasión, a versión máis infantil de Capacíta-T trasladouse ata o CPI de Zas para visitar aos alumnos e alumnas dos primeiros ciclos educativos e conciencialos/as en materia de diversidade e á inclusión. E para elo, nada mellor que o xogo e o entretemento.

O pasado venres, 26 escolares de infantil e 12 de primaria participaron na primeira sesión de 2018 do programa Diverescola, unha iniciativa que achega aos máis cativos/as o día a día das persoas con diversidade. A xornada, que deixou momentos simpáticos e sorprendentes, desenvolveuse entre contacontos de sensibilización e diferentes actividades lúdicas nas que se empregaron técnicas de caracterización para representar algunhas das escenas máis cotiás da vida de quen padece algún tipo de discapacidade. Tamén se levaron a cabo pequenos circuítos de obstáculos para poñer a proba a destreza e habilidade dos nenos e nenas coa mobilidade reducida. E foron, precisamente, os/as máis pequenos/as quen, unha vez máis, nos deixaron impresionados/as coa súa naturalidade, espontaneidade e gran capacidade de asimilación.

Ademais de tratarse dunha experiencia moi positiva e enriquecedora, a Diverescola ven a reforzar a aposta da entidade por unha educación inclusiva dende a infancia e unha aprendizaxe en valores. Desde Íntegro agardamos que este programa de educación infantil siga medrando entre a comunidade educativa ata implantarse nos centros de ensino da Costa da Morte como un complemento á formación dos máis cativos/as.

 

 

 

Os colexios que estean interesados en acollerse a este programa non teñen máis que poñerse en contacto coa asociación Íntegro chamando ao 981 734 985 e concretar a data que máis lles conveña. Estaremos encantados/as de coñecervos. Ata a próxima!

Lesións medulares

E dunhas aulas pasamos a outras porque a semana que vén Íntegro retomará a campaña de prevención de lesións medulares que está a impartir nos centros de primaria e secundaria da Costa da Morte para concienciar ao alumnado sobre as causas e consecuencias de sufrir un accidente medular. A cita será o vindeiro día 30 no CPI As Revoltas, en Cabana de Bergantiños.

 

post

Íntegro inaugura a Semana Cultural do IES Maximino Romero de Lema cunha charla sobre lesións medulares

O presidente Adolfo López Baña desprazouse ata o centro educativo de Baio (Zas) acompañado por un vogal da entidade e unha voluntaria

Ante a inminente chegada da temporada estival, a campaña de prevención de lesións medulares está a percorrer os centros educativos da Costa da Morte a un ritmo vertixinoso coa finalidade de concienciar e reeducar ao maior número de mozos e mozas posible, xa que durante as vacacións de verán é cando se produce un maior incremento de accidentes medulares por imprudencias en praias, piscinas e estradas.

Durante a charla, Adolfo, David e Teresa falaron das súas vivencias personais

Para informar sobre as causas e consecuencias de realizar prácticas de risco, o presidente de Íntegro, Adolfo López Baña, desprazouse ata o IES Maximino Romero de Lema de Baio (Zas) xunto ao vogal da nosa entidade, David Pombo, e unha voluntaria da asociación, Teresa Fuentes, abrindo así o programa de actividades da XII Semana Cultural do centro zacense.  Os tres poñentes mantiveron unha xuntanza con alumnos e alumnas de 3º da ESO para explicarlles a necesidade de coñecer e evitar riscos innecesarios que poden causar a morte ou deixar secuelas incurables- como as zambullidas de cabeza en praias e piscinas ou viaxar sen o cinto de seguridade- ao tempo que relataron as súas propias vivencias e as dificultades de vivir sobre unha cadeira de rodas, momento que suscitou gran curiosidade entre os/as estudantes por saber como era o seu día a día.

A xornada chegou ao seu punto máis álxido cando tocou poñer en práctica o aprendido na charla informativa. Os e as participantes tiveron a oportunidade de poñer a proba a súa destreza sobre unha cadeira de rodas e o seu grao de empatía para poñerse no lugar de quen ten a mobilidade reducida. E todos/as coincidiron en sinalar que sobre as dúas rodas, todo se ve diferente. Facendo gala dunha gran capacidade de adaptación e moitas gañas de superación, os alumnos/as animáronse a lanzar algúns tiros á canastra de baloncesto e realizar un circuíto de mobilidade polo pavillón escolar. O resultado foi espectacular! Seguro que a partir de hoxe todos e todas teñen un pouco máis claro que as imprudencias sempre pasan factura e nunca pagan a pena.

Esta actividade está subvencionada pola Xunta de Galicia e a Deputación da Coruña e nela colaboran tamén varios concellos e entidades privadas da Costa Morte. Vémonos moi pronto!

 

 

 

 

post

43 escolares do CEIP Canosa-Rus de Coristanco protagonizan unha nova edición de Visítanos!

Hoxe en Íntegro comezamos a semana coas portas abertas para recibir a un grupo de escolares que se desprazaron ata Nantón para participar nunha nova edición de Visítanos!, unha actividade educativa incluída no programa Capacíta-T coa que a nosa entidade pretende concienciar, educar e capacitar en materia de diversidade aos máis pequenos.

Esta mañá 43 alumnos e alumnas de 5º e 6º de primaria do CEIP Canosa-Rus de Coristanco visitaron as nosas instalacións para coñecer de preto o funcionamento do centro e descubrir o día a día dos nosos usuarios e usuarias. A xornada comezou cunha breve presentación da entidade para explicar os obxectivos e valores cos que traballamos en favor das persoas con diversidade funcional. Dende o primeiro momento,  os estudantes amosáronse moi participativos/as e interesados/as en achegarse á inclusión partindo das súas propias ideas, moitas delas preconcibidas e ditadas por unha sociedade desigual. A continuación, proxectouse un vídeo resumo coas actividades e os obradoiros que se levan a cabo tanto no Centro de Día como no Centro Ocupacional.

Obradoiros

_MG_4507Durante algo máis de dúas horas os escolares, divididos en grupos reducidos,  realizaron un percorrido polas instalacións para coñecer con máis detalle o traballo que realizan diariamente os nosos usuarios/as nos diferentes obradoiros ocupacionais. O taller de artes manuais foi parada obrigada. Alí tiveron a oportunidade de descubrir algunhas das técnicas empregadas para confeccionar os produtos de artesanía que comercializamos, e que máis dun escolar tamén se animou a elaborar poñendo a proba as súas habilidades e imaxinación na confección, por exemplo, de xabóns de glicerina da colección Bicos de Amora. O resultado foi gratamente sorprendente!  _MG_4406

A visita ao invernadoiro foi, sen dúbida, unha das que causou maior expectación entre os escolares que non dubidaron en poñer en práctica os coñecementos facilitados polo persoal do centro e polos propios usuarios e usuarias. Logo dunha divertida sesión plantando leitugas, traballaron con algunhas das plantas aromáticas do noso xardín terapéutico e realizaron varios talleres de identificación de especies autóctonas. Ao remate, cada alumno/a levou como agasallo unha semente de gladíolo para _MG_4414lembrar o seu paso polo centro.

Pero un dos momentos máis divertidos chegou ao final da mañá coa realización dun circuíto de mobilidade e desprazamento en cadeira de rodas para achegar aos máis pequenos a realidade da diversidade, xogando coas barreiras ás que cada día deben facer fronte moitas persoas con discapacidade. Unha proba moi entretida e novidosa na que fixeron gala do seu enxeño e habilidade sorteando todo tipo de obstáculos. Dende logo, a mellor maneira de comprobar que a diversidade é cuestión de capacidades, non de discapacidades. Grazas a todos e a todas por participar!

_MG_4502_MG_4444