post

Íntegro asina un convenio de colaboración con Origen Galicia para a formación pre-laboral de persoas con diversidade funcional da Costa da Morte

O acto levarase a cabo esta mañá, ás 13:30 horas, nas instalacións do Centro de Recursos de Nantón 

Desde a asociación Íntegro queremos dar un paso máis na inserción socio-laboral das persoas con diversidade funcional da Costa da Morte. Para elo, esta mesma mañá procederemos á sinatura dun convenio de colaboración coa empresa Origen Galicia, que terá lugar ás 13:30 horas nas instalacións do noso Centro de Recursos de Nantón, en Cabana de Bergantiños.

Esta nova acción ten como principal obxectivo dotar ás persoas usuarias do noso Centro Ocupacional dunha formación pre-laboral en diferentes áreas colaborando con dita compañía na montaxe das súas tradicionais cestas de Nadal, o que posibilitará a adquisición dunha maior experiencia no desempeño de traballos en cadea, control de stock, almacenaxe e recepción/envío de mercancía, entre outras tarefas.

Origen Galicia é unha empresa especializada na comercialización dunha ampla selección de produtos de orixe galego de máxima calidade co obxectivo de recuperar os sabores tradicionais da nosa terra e promover o consumo de alimentos autóctonos e saudables, procedentes de produtores locais, para xerar un comercio xusto en beneficio das pequenas empresas dando a coñecer as súas marcas e promovendo sinerxías que permitan o seu crecemento e expansión no mercado actual.

Desde Íntegro queremos agradecer de antemán a Origen Galicia o seu compromiso e aposta pola inclusión laboral das persoas con diversidade funcional da Costa da Morte e transmitirlles os nosos parabéns polo seu traballo en prol dun comercio xusto, local e de calidade.

post

Alumnado de infantil e primaria de A Laracha, Camariñas e Ponte do Porto protagonizaron as últimas accións de sensibilización promovidas por Íntegro na Costa da Morte

 Programas como a Diverescola e o Visítanos achegaron este mes a diversidade e a inclusión a máis de 150 nenos e nenas da contorna

Máis de 150 alumnos/as de infantil e primaria da Costa da Morte participaron este mes nas últimas xornadas de sensibilización postas en marcha pola asociación Íntegro para concienciar aos máis pequenos/as en materia de diversidade. Unha vez máis, o xogo e o entretemento serviron para achegar á cativada unha nova edición da Diverescola e o Visítanos, dúas iniciativas incluídas no programa Capacíta-T, coas que a entidade, en colaboración cos centros de ensino da contorna, está a promover unha aprendizaxe en valores e unha aposta pola educación inclusiva dende a infancia. Estas foron as accións que pecharon o curso académico 2018-19:

  • CEIP Ramón Otero Pedrayo (A Laracha)

62 nenos e nenas de infantil participaron nunha divertidísima Diverescola, que mudou por uns intres o aspecto das súas aulas para convertelas en improvisados circuítos de obstáculos para ofrecer auténticas leccións de vida e superación. Un contacontos e algúns xogos de mobilidade propostos pola nosa monitora de ocio e tempo libre, foron suficientes para que os máis pequenos/as entenderan conceptos como a diversidade, o respecto e a inclusión.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

  • CEIP Ponte do Porto – Camariñas

41 alumnos e alumnas protagonizaron a última acción de sensibilización do programa Visítanos cunha visita polas instalacións da asociación Íntegro en Nantón (Cabana de Bergantiños). Como de costume, a xornada comezou coa proxección dunha curtametraxe á que seguiu un pequeno debate sobre o mesmo. De seguido, realizouse un percorrido polas diferentes aulas do Centro de Recursos e do Centro Ocupacional co obxectivo de coñecer de primeira man as actividades que desenvolven día a día os nosos usuarios/as. A elaboración de pulseiras de macramé e a confección dunha exquisita tarta da avoa foron dúas das actividades que máis entusiasmaron aos alumnos/as, que tamén tiveron tempo para realizar exercicios de psicomotricidade no ximnasio e xogos de memoria e habilidade na aula de logopedia. Ao remate, elaboraron un gran debuxo-mural coas impresións da xornada, que expuxeron ante o profesorado que os acompañaba e as monitoras e usuarios/as do noso centro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

As campañas de sensibilización promovidas pola nosa entidade ao logo do curso escolar que xa remata, despedíronse ata despois do verán cunha última edición da Diverescola nos centros de infantil de Ponte do Porto – Camariñas. Unha historia protagonizada por personaxes que suman capacidades a prol da diversidade e a realización de numerosos xogos infantís arredor da mobilidade lograron espertar a atención e o interese dos máis pequenos/as e, sobre todo, a súa conciencia e sensibilidade. Así que, desde Íntegro damos o curso por aprobado (e con nota) e desexámoslle a todos/as un feliz e inclusivo verán.

 

 

post

Máis de 400 alumnos/as da comarca participaron ao longo de maio nas campañas de sensibilización promovidas por Íntegro

Varios centros de ensino de Carballo, A Laracha e Zas foron os destinatarios das últimas accións formativas levadas a cabo pola entidade antes do remate do curso académico

Coa chegada do bo tempo e o inminente remate do curso escolar, as campañas de sensibilización, promovidas pola asociación Íntegro ao longo do ano, sucédense case a diario nos centros de ensino de toda a Costa da Morte. E non é para menos! Ano tras ano, as estatísticas seguen a reflexar un incremento de accidentes medulares durante a temporada estival. Estradas, praias e piscinas continúan a ser os principais puntos de sinistralidade e os nosos mozos e mozas, o colectivo máis vulnerable. Para loitar con esta lacra, a entidade que preside Adolfo López Baña vén de reforzar ao logo deste mes a súa presencia nos centos educativos da zona con charlas informativas e actividades lúdicas e didácticas, organizadas en colaboración coa comunidade escolar para lograr unha educación inclusiva e responsable, capaz de transmitir coñecemento, diversión e maior concienciación social como aconteceu nas últimas visitas levadas a cabo en Carballo, A Laracha e Baio (Zas).

Así, nas últimas semanas, a campaña de prevención de lesións medulares cobrou especial protagonismo na capital de Bergantiños, onde fixo a súa primeira parada para visitar aos alumnos/as de 2º curso do IES Isidro Parga Pondal mentres que a última tivo lugar hai escasos días nas aulas de Formación Profesional Básica do IES Monte Neme, onde se puxo o punto e final á temporada. Entre ambos centros, un total de 145 estudantes participaron activamente, tanto nas conferencias ofrecidas polos representantes de Íntegro como nas posteriores sesións prácticas, que lle permitiron a todos e a todas, poñerse por uns intres na pel dun usuario/a de cadeira de rodas.

Os/as que tamén tiveron que sortear obstáculos e, por certo, con gran habilidade e destreza, foron os alumnos/as de 1º e 2º da ESO do IES Maximino Romero de Baio (Zas), que formaron parte dunha xornada de educación viaria, organizada pola Policía Local da localidade, coa que colaborou a asociación Íntegro a través da realización dun circuíto de mobilidade e varias probas que serviron para conciencialos/as sobre a importancia de evitar prácticas de risco nas estradas como peóns como futuros condutores de vehículos.

 

 

 

 

 

 

Diverescola

Este mes tamén nos deixou unha nova edición da Diverescola, unha iniciativa enmarcada no programa Capacíta-T, promovida para achegar aos máis cativos/as a diversidade e a inclusión a través do xogo e o entretemento. Nesta ocasión, os destinatarios/as foron 150 nenos e nenas de 5º e 6º curso do CEIP Ramón Otero Pedrayo de A Laracha. Ao longo da mañá, o alumnado cambiou as aulas e os pupitres polo patio e o pavillón escolar para poñer a proba os seus coñecementos e habilidades en materia de diversidade. E os resultados foron sorprendentes! Despois de realizar un percorrido cos ollos vendados e nunha cadeira de rodas, todos/as demostraron que a empatía, a destreza e a sensibilidade son materias que dominan á perfección. Parabéns a todos!

 

 

 

 

 

 

Desde Íntegro queremos agradecer a implicación e a colaboración de toda a comunidade educativa na posta en marcha dos diferentes programas de prevención e sensibilización nos centros de ensino co obxectivo de fomentar entre o alumnado un maior coñecemento da súa contorna e unha educación responsable e inclusiva. Grazas e a gozar do verán, con precaución!!

post

Éxito de participación nos I Xogos Populares de Íntegro

O pavillón municipal de Baio (Zas) acolleu a primeira edición dunha competición lúdico-deportiva que logrou reunir a representantes de diferentes asociacións da provincia

O polideportivo de Baio (Zas) foi o escenario elixido pola asociación Íntegro para celebrar os seus I Xogos Populares, un evento lúdico-deportivo que logrou reunir no día de onte a representantes de diferentes entidades sociais da provincia nunha xornada que mesturou deporte, diversión e convivencia coa posta en valor dos xogos tradicionais.

A primeira edición desta competición deportiva non puido empezar con mellor pé. Integrantes das asociacións Ambar, Adisbismur, Misela, A Creba Saúde Mental e Avante estiveron presentes nesta primeira convocatoria, que pretende consolidarse co paso do tempo ata converterse nun punto de encontro anual e nun referente en toda a Costa da Morte.

 

As actividades deron comezo ás 11.30 horas con dous grandes clásicos: o “xogo do pano” e os “aros”. Media hora máis tarde, os que puxeron a proba a súa habilidade e destreza, divididos en varias quendas, foron os/as participantes da “carreira de sacos” e do “xogo das chapas”. En ambos casos, os gañadores de cada ronda tiveron que enfrontarse nunha final que resultou do máis emocionante cuns marcadores moi axustados ata o último momento. O mesmo aconteceu coa modalidade de “salto á corda” e a “mariola”, que deu paso á entrega de premios por parte do presidente de Íntegro Adolfo López Baña e a directora do Centro de Recursos, Noelia Barreira. Así mesmo, un grupo de usuarios/as de Íntegro tamén fixo entrega dalgúns galardóns aos vencedores, que consistiron en medallas e recordatorios personalizados e elaborados de maneira artesanal no centro de Nantón.

 

 

 

 

 

Ao longo da mañá tamén houbo tempo para divertirse bailando ao ritmo da música e practicando outras modalidades deportivas como o zumba, no que os nosos usuarios/as son uns auténticos expertos/as. Finalmente, a xornada rematou cun xantar, ao que asistiron todos os/as participantes, e co desexo de volver a vernos moi pronto nos II Xogos Populares. Grazas a todos7as por participar e…..ata a próxima!

post

Manifesto do CERMI no Día Nacional en España da Convención Internacional sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade

A Convención da ONU, a mellor aliada das persoas con discapacidade

O pasado 22 de febreiro, o Consello de Ministros do Goberno de España, acollendo unha proposta do CERMI Estatal, declaraba oficialmente a xornada do 3 de maio de cada ano como Día Nacional en España da Convención Internacional sobre os Dereitos da Persoas con Discapacidade de 2006. Esta Convención é o tratado internacional que promove, protexe e asegura os dereitos humanos das persoas con discapacidade en todo o mundo.

A data do 3 de maio foi elixida por ser o día no que a Convención entrou en vigor, no ano 2008, tras lograr o número exixido mínimo de ratificacións de Estados parte, entre eles España.

Con esta declaración do Día 3 de maio, trátase de contribuír ao coñecemento, a difusión e a toma de conciencia acerca desta Convención e os seus principios, valores e mandatos, estendendo a cultura e a práctica dos dereitos humanos na esfera das persoas con discapacidade.

Este ano 2019 é, pois, o primeiro no que se celebra este día oficial, ocasión que o movemento social organizado da discapacidade desexa aproveitar para resaltar a relevancia da Convención como a mellor e máis firme aliada das persoas con discapacidade, mulleres e homes, nenas e nenos, e como o dispositivos xurídico, político e social máis apropiado para facer efectivos os seus dereitos, inclusión e benestar.

O potencial transformador da Convención, marco referencial e prescritor ineludible de todas as políticas públicas e lexislacións que se leven a cabo en España no dominio das persoas con discapacidade, intensifícase se este tratado internacional se pon en conexión cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) e a Axenda 2030 das Nacións Unidas.

Interpretar, despregar e aplicar a Convención en clave de ODS e estes en clave de Convención de 2006, redobrarán os efectos de cambio social que necesitan as persoas con discapacidade para lograr contornas, relacións e comunidades plenamente inclusivas, sostibles humana e socialmente, respectuosas e valedoras da diversidade como ben de primeira magnitude, digno de promoción e protección.

A Convención de 2006 e os ODS, mutuamente combinados, marcan, polo tanto, a axenda política da discapacidade dos próximos anos, que pasa sen dúbida de modo prioritario por atender e materializar as recomendacións que o Comité dos Dereitos das Persoas con Discapacidade de Nacións Unidas formulou a España, trala segunda revisión do grao de cumprimento deste tratado realizada os días 18 e 19 de marzo de 2019, e feitas públicas o pasado 9 de abril (https://www.cermi.es/es/actualidad/novedades/observaciones-finales-sobre-los-informes-periódicos-segundo-y-tercero).

As recomendacións deste Comité referidas a mulleres e nenas con discapacidade, grupo maioritario dentro das persoas con discapacidade e máis exposto á violación estrutural e sistemática dos seus dereitos, son particularmente exixibles e urxentes, polo que deben constituír obxectivo preferente tanto das políticas públicas de igualdade como das de discapacidade.

O programa político e social para que a Convención de 2006 e os ODS sexan unha realidade práctica nun período razoable é inxente e o movemento cívico de dereitos humanos das persoas con discapacidade e as súas familias estará vixilante para que os poderes públicos, os axentes sociais, os operadores económicos, os medios de comunicación e toda a sociedade encamiñen a súa actuación con estes postulados.

post

Rematada a 2ª fase do proxecto de formación da fachada ventilada do Centro de Recursos Íntegro

As obras realizáronse con cargo ao programa FOIE da Deputación da Coruña destinado a entidades sen fins de lucro e coa co-financiación da Xunta de Galicia, xestionada por COGAMI a través dos fondos do 0,7% do IRPF destinados a fins sociais

En Íntegro vimos de rematar as obras da “Fase 2ª Formación de Fachada Ventilada do Centro de Recursos Íntegro” como continuidade ao proxecto iniciado a finais de 2017 para a reparación e acondicionamento integral da cuberta exterior das nosas instalacións de Nantón (Cabana de Bergantiños). Así, coa realización destes traballos, completase o illamento térmico e acústico da fachada, de cara á obtención dun maior aforro enerxético e unha ventilación natural máis eficaz, coa que se pon fin aos problemas de condensación que viñamos sufrindo ata o de agora. A mellora das condicións de habitabilidade tamén repercutirá positivamente nunha maior calidade de vida tanto para as persoas usuarias do centro como para os/as traballadores e visitantes que cada día se achegan ata as nosas instalacións.

Dita reforma, executada durante o primeiro trimestre de 2019 pola empresa Aluminios Beres con cargo ao programa FOIE 2018, que a Deputación de A Coruña destina a entidades sen fins de lucro para a inversión de servizos sociais, conta ademais coa co-financiación da Xunta de Galicia, xestionada por COGAMI, a través dos fondos do 0,7% do IRPF, procedente da convocatoria de subvencións que os contribuíntes derivan a “actividades de interese social” marcando o X Solidario no recadro 106 da súa declaración da renda.

 

 

 

post

O alumnado de 3º e 4º do CPI As Revoltas de Cabana participou nunha xornada de sensibilización en Íntegro

Os 28 alumnos/as, que formaron parte desta nova edición do Visítanos, percorreron unha a unha as aulas de Nantón na procura de xogos, diversión e aprendizaxe

Un grupo de escolares de 4º e 5º de primaria do CPI As Revoltas de Cabana de Bergantiños achegáronse esta semana ata o Centro de Recursos Íntegro para participar nunha nova edición do Visítanos, unha actividade de sensibilización incluída no programa Capacíta-T, destinada a concienciar aos máis pequenos en materia de diversidade e inclusión.

A visita deu comezo a primeira hora da mañá cunha recepción e unha pequena charla sobre o funcionamento do centro e o día a día dos nosos usuarios e usuarias para continuar coa proxección dunha curtametraxe, de 5 minutos de duración, na que persoas con diversidade funcional relataban diferentes experiencias da súa vida cotiá. A continuación, os 28 alumnos/as participantes iniciaron o seu particular percorrido polas diferentes aulas tanto do Centro de Día como do Centro de Recursos para coñecer de preto cada unha das actividades que desenvolvemos ao longo do ano.

Os obradoiros de artes manuais, como o de confección de xabóns de glicerina e pulseiras de macramé, foron algúns dos que máis sorprenderon aos escolares, que non dubidaron en poñerse mans á obra para elaborar as súas propias creacións e levalas para as súas casas como recordo do seu paso polo centro.

 

Na cociña e no ximnasio tamén tiveron oportunidade de poñer a proba as súas habilidades coa axuda dos nosos usuarios/as. Ademais de realizar circuítos de mobilidade sobre unha cadeira de rodas, tamén se achegaron á sala de logopedia onde tiveron tempo para xogar e rir a gargalladas con algunhas probas que semellaban resistirse ao principio pero que finalmente superaron sen problema.

Finalmente, os/as estudantes elaboraron un mural conxunto no que plasmaron as súas impresións dunha xornada divertida, emotiva e moi didáctica que rematou cunha fermosa foto de grupo como colofón a unha experiencia gratificante, que agardamos poder repetir canto antes. Grazas a todos e a todas por vir!

post

O CPI de Zas converteuse nunha Diverescola para estudantes de infantil e primaria

Todo o alumnado de infantil e o de 1º e 2º de primaria participaron nunha xornada de sensibilización incluída no programa Capacíta-T

Os alumnos/as de infantil e primaria do CPI de Zas foron os protagonistas indiscutibles da nova edición da Diverescola, unha iniciativa promovida por Íntegro, no marco do programa Capacíta-T, para achegar aos máis cativos/as a diversidade e a inclusión a través do xogo e o entretemento.

Durante algo máis de dúas horas, as aulas do centro educativo mudaron de aspecto para acoller divertidísimos circuítos de obstáculos e sorprendentes historias de vida e superación a través dos contos e a lectura. Ao longo da mañá, a nosa monitora de ocio e tempo de lecer, Lucía Blanco, levou a cabo varias sesións infantís para explicar aos máis pequenos/as en que consiste a diversidade e a inclusión. E para que todos/as o entenderan á perfección, realizáronse algúns obradoiros de artes manuais empregando aquelas partes do corpo que non utilizamos con frecuencia e as clásicas probas de mobilidade cos ollos tapados que lles permitiron poñerse, por uns minutos, na pel das persoas con diversidade funcional. E, ao igual que eles, con empeño e constancia foron superando unha a unha todos os obstáculos e atrancos que ían atopando polo camiño. Materia aprobada con nota!

Grazas a todos/as por participar e vémonos na seguinte!

post

A campaña de prevención de lesións medulares fixo parada en A Laracha e Coristanco

Alumnos de 1º de bacharelato do IES Agra de Leborís e de 2º e 3º de ESO do CPI Xosé Pichel participaron nas últimas charlas informativas de Íntegro

Despois dun mes de intensa actividade formativa percorrendo diferentes centros educativos da Costa da Morte, o presidente de Íntegro Adolfo López Baña e educadora social Tania Bartucca, visitaron o IES Agra de Leborís de A Laracha e o CPI Alcalde Xosé Pichel de Coristanco para achegar ao alumnado a nova campaña de prevención de lesións medulares coa que se pretende concienciar á mocidade sobre a importancia de evitar situacións de risco tanto nas estradas como en praias e piscinas, principais focos de sinistralidade entre os máis novos/as coa chegada do bo tempo.

Alumnado do IES Agra de Leborís A Laracha)

Estudantes do CPI Xosé Pichel de Coristanco

 

 

 

 

 

 

 

No primeiro centro, arredor de 60 alumnos/as de 1º de bacharelato asistiron a unha charla informativa, na que se abordaron as causas e consecuencias de sufrir un accidente medular, que incluíu ademais a proxección do vídeo “A ti tamén che pode pasar” e un pequeno coloquio que contou coa participación de José Manuel, un voluntario do programa que non dubidou en expoñer o seu caso, como exemplo de forza e superación, co que deixou impresionados tanto aos estudantes como aos profesores. Igual de interesante e emotivo foi o encontro cos estudantes de 2º e 3º da ESO do colexio coristanqués, que seguiron con gran interese e atención as explicacións ofrecidas polos membros da nosa entidade nunha xornada marcada pola aprendizaxe pero tamén pola diversión.

En ambos casos, tras a teoría chegou a práctica. E aí a rapazada volveu a sorprendernos unha vez máis coa súa capacidade de empatía e a súa habilidade e destreza sobre unha cadeira de rodas.

 

 

 

 

 

 

Ao remate, todos os/as participantes comprometéronse a extremar as precaucións evitando correr riscos innecesarios que poidan poñer en perigo as súas vidas. Desde Íntegro, agardamos que así sexa e que vaian coa lección ben aprendida.  O seu futuro pode estar en xogo!

post

O CPI Plurilingüe Cabo da Area de Laxe e o IES Terra de Soneira de Vimianzo protagonizaron as últimas xornadas de sensibilización de Íntegro

49 nenos de 2º e 3º de primaria achegáronse a coñecer o Visítanos mentres que os de 4º da ESO e 1º de bacharelato recibiron a visita da campaña de prevención de lesións medulares

Un grupo de alumnos e alumnas de 2º e 3º curso de educación primaria do CPI Plurilingüe Cabo da Area de Laxe achegouse esta semana ata as nosas instalacións de Nantón para participar nunha nova edición do programa Visítanos, co que se pretende sensibilizar aos máis pequenos/as en materia de diversidade e inclusión. Tras unha distendida charla, protagonizada polos nosos usuarios/as e monitoras, na que se abordou o significado de ambos conceptos, os 49 estudantes procederon a realizar unha visita polo centro, xunto á directora Noelia Barreira, para coñecer de preto o seu funcionamento e o traballo que se desenvolve nos diferentes talleres.

Sen dúbida, os obradoiros de artes manuais foron os que máis chamaron a súa atención. E, moi especialmente, o de elaboración de mandalas, ao que se apuntaron sen dubidalo nin un instante para facer cadanseu deseño. A fabricación de pulseiras de macramé tamén espertou a curiosidade dos nenos e nenas, que non quixeron marchar sen aprender esta divertida e sinxela técnica. Na sala de ximnasia puxeron a proba a súa habilidade e destreza con diversos xogos de habilidade, que lle serviron para comprobar a dificultade de realizar labores cotiás desde unha cadeira de rodas.

 

O paso pola cociña tamén resultou do máis divertido aprendendo a facer riquísimas sobremesas coas que sorprender ás súas familias. Ao remate, os/as estudantes empregaron toda a súa creatividade e imaxinación na realización dun mural no que plasmaron as súas impresións sobre a xornada vivida no centro e no que, a bo seguro, non deberon faltar palabras como diversión e aprendizaxe. 

 

 

Campaña lesións medulares

 

Por outra banda, a campaña de prevención de lesións medulares aterrou o pasado martes no IES Terra de Soneira de Vimianzo para concienciar ao alumnado de 4º da ESO e 1º de bacharelato sobre as causas e consecuencias de sufrir un accidente medular. Tras a proxección do vídeo elaborado por Íntegro “A ti tamén che pode pasar”, os/as estudantes seguiron con atención a charla informativa protagonizada polo David Pombo e Teresa Alvarellos, vogal e socia-colaboradora, respectivamente. Durante o acto, ambos fixeron especial incidencia na necesidade de evitar riscos innecesarios como imprudencias ao volante ou mergullos en praias e piscinas, prácticas moi habituais entre a mocidade, sobre todo, coa chegada do bo tempo.

Ao longo da mañá, os 60 alumnos/as participantes tiveron a oportunidade de comprobar en primeira persoa as dificultades de desprazarse nunha cadeira de rodas sorteando obstáculos de todo tipo nun improvisado circuíto de mobilidade, que lograron superar sen problemas grazas á súa habilidade e ás condicións de accesibilidade que reúne o centro educativo en cumprimento da normativa vixente. Así dá gusto!

Grazas a todos/as por participar!