post

A Diverescola enche de xogos e contacontos as aulas do CPI Xosé Pichel de Coristanco

Máis de 60 nenos e nenas participaron nunha xornada de sensibilización incluída no programa Capacíta-T

Os alumnos/as de infantil e primaria do CPI Alcalde Xosé Pichel de Coristanco convertéronse onte nos protagonistas dunha nova edición da Diverescola, unha iniciativa promovida por Íntegro, no marco do programa Capacíta-T, para achegar aos máis cativos/as a diversidade e a inclusión a través do xogo e o entretemento.

Durante algo máis de dúas horas, as aulas do centro educativo mudaron o seu aspecto para converter os pupitres dos alumnos/as de 1º de primaria en improvisados circuítos de obstáculos e os libros en leccións orais e contacontos de vida e superación, no caso dos/as escolares de infantil. Así, a primeira hora da mañá a nosa monitora de ocio e tempo de lecer Lucía Blanco, acompañada por dous dos nosos usuarios/as, iniciaba unha xornada de sensibilización, incluída na Semana Cultural do centro, repleta de xogos na que participaron 62 nenos e nenas que agardaban ansiosos/as e con expectación a visita da asociación Íntegro.

Aínda que moitos/as aseguraron coñecer a persoas con diversidade funcional na súa contorna, moi poucos sabían do seu día a día. E para descubrilo, nada mellor que poñerse na súa propia pel poñendo a proba as súas habilidades e a súa destreza a través da realización dunha serie de xogos de barreiras que consistiron en escribir coa man que non empregan habitualmente e descubrir obxectos cos ollos tapados. Pese á dificultade das probas, todos os/as participantes lograron superalas con nota facendo gala dunha excelente capacidade de adaptación e empatía.

Desde Íntegro queremos agradecer a participación de todos os centros educativos da Costa da Morte neste proxecto, encamiñado a promover unha aprendizaxe en valores e unha aposta pola educación inclusiva dende a infancia. 

 

 

post

Escolares de Camariñas e Ponte do Porto comparten risas e coñecementos no Visítanos

 46 alumnos e alumnas de 4º de primaria realizaron un percorrido polas instalacións e participaron en todos os obradoiros coa axuda de mestres/as e usuarios/as 

Esta semana o Centro de Recursos Íntegro recibiu a visita dun grupo de alumnos e alumnas dos colexios de educación primaria de Camariñas e Ponte do Porto para participar nunha nova edición de Visítanos, unha actividade de sensibilización incluída no programa Capacíta-T destinada a concienciar aos máis pequenos en materia de diversidade e inclusión.

Onte, a primeira hora da mañá, 46 nenos e nenas de 4º curso do CEIP O Areal de Camariñas e o CEIP Ponte do Porto aterraron nas instalacións da asociación Íntegro dispostos a coñecer de preto o funcionamento da nosa entidade e achegarse ao día a día dos nosos usuarios e usuarias. Logo da charla de benvida e a proxección dun vídeo, os/as estudantes comezaron unha viaxe polas dependencias, tanto do Centro de Día como do Centro de Recursos, con parada en todas as aulas incluída a zona de xardíns e invernadoiros.

Os obradoiros de artes manuais, como o de confección de xabóns de glicerina e pulseiras de macramé, foron algúns dos que máis sorprenderon aos escolares, que non dubidaron en poñerse mans á obra para elaborar as súas propias creacións e levalas para as súas casas como recordo do seu paso polo centro.

 

Na cociña e no ximnasio tamén tiveron oportunidade de poñer a proba as súas habilidades coa axuda dos nosos usuarios/as e os seus propios mestres/as, aos que, por certo, a repostería non se lles dá nada mal. Ademais de realizar circuítos de mobilidade sobre unha cadeira de rodas, tamén se achegaron ao obradoiro de carpintería para tomar boa nota das labores de recuperación de mobiliario urbano que levamos a cabo e concienciarse sobre a importancia de coidar e conservar os bens e os espazos públicos. Na sala de logopedia houbo tempo para xogar e rir a gargalladas con algunhas probas que, ao principio, semellaban resistirse como as pompas de xabón ou os ollos saltóns.

Finalmente, os/as estudantes elaboraron un mural conxunto coas súas impresións dunha xornada na que ademais de aprendizaxe e coñecementos, houbo emocións e moita diversión. Grazas a todos e a todas por vir!

 

 

post

Visítanos! abre a porta da diversidade a estudantes de primaria do CPI de Zas

27 alumnos/as de 4º, 5º e 6 de primaria visitaron o centro de Nantón e participaron en diferentes obradoiros cos nosos usuarios dentro do programa Capacíta-T

Esta semana as portas de Íntegro volveron a abrirse para un grupo de escolares da Costa da Morte cos que celebramos unha nova edición de Visítanos!, unha actividade educativa que forma parte do programa Capacíta-T co que a nosa entidade pretende concienciar, educar e capacitar aos máis pequenos/as en materia de diversidade.

Achegar o día a día das persoas con diversidade funcional aos estudantes de infantil e primaria  é unha ensinanza máis doada, entretida e efectiva cando os/as propios/as protagonistas se converten en mestres/as por unhas horas e os libros en divertidos xogos e actividades coas que imaxinar, crear e descubrir as capacidades e habilidades que todos e todas levamos dentro. Onte foi a quenda de 27 nenos e nenas de 4º, 5º e 6º de primaria do CPI de Zas que participaron, case sen sabelo, nunha xornada de sensibilización que deseguido se transformou nun excelente exercicio de convivencia e interacción cos nosos usuarios e usuarias, dos/as que aprenderon verdadeiras leccións de vida.

Tras a proxección dun vídeo explicativo sobre o funcionamento do centro e as actividades que nel se desenvolven tocou pasar a acción. Divididos en varios grupos, os e as estudantes foron visitando os diferentes obradoiros do Centro Ocupacional. Nesta ocasión, ademais de elaborar xabóns de glicerina e pulseiras de macramé, os alumnos/as tamén tiveron a oportunidade de participar nun obradoiro de exercitación mental a través de xogos de habilidade e rapidez que souberon resolver sen grandes dificultades aínda que, iso si,  axudados/as en ocasións polos nosos usuarios/as.  E se no taller de logopedia aprenderon a rir comezando por eles mesmos, no de cociña demostraron as súas incribles dotes para a repostería elaborando unha riquísima tarta de chocolate, merecedora dunha estrela Michellin.

 

Ao rematar a xornada, os/as estudantes confeccionaron un mural, que exporán no seu colexio, coas súas impresións sobre o centro e as experiencias vividas. Esperemos que fosen tan positivas e gratificantes como para nós. Vémonos na próxima edición de Visítanos!

post

O CPI de Zas acolle a última xornada da campaña de prevención de lesións medulares

As charlas informativas nos centros educativos de primaria e secundaria regresarán ás aulas tras as vacacións de verán

Os alumnos e alumnas de 3º da ESO do CPI de Zas foron os encargados/as de pechar esta semana o ciclo de charlas informativas da campaña de prevención de lesións medulares que a asociación Íntegro levou a cabo durante o presente curso escolar en numerosos centros de primaria e secundaria da Costa da Morte.

O pasado martes o presidente da entidade, Adolfo López Baña, acudiu xunto ao vogal David Pombo e a nosa traballadora social, Sandra Reimúndez, ata o centro educativo para  explicarlles aos escolares en que consiste unha lesión medular e como se pode evitar. Neste senso, Teresa e Elena, dúas socias e voluntarias de Íntegro, tamén relataron as súas experiencias persoais e insistiron na necesidade de previr prácticas de risco que poidan derivar en doenzas irreparables, especialmente durante a temporada de verán como consecuencia de imprudencias ao volante ou “zambullidas” en praias e piscinas.

E que mellor maneira de concienciar e sensibilizar aos máis novos sobre as causas e consecuencias de sufrir un accidente deste tipo que converténdoos en protagonistas e sentalos sobre unha cadeira de rodas por uns intres. E a experiencia resultou do máis satisfactoria e enriquecedora xa que ademais de desenvolverse moi ben coa mobilidade reducida e sorteando máis dun obstáculo, amosaron posuír unha grande capacidade de empatía sabendo situarse no lugar das persoas que a diario deben enfrontarse a todo tipo de barreiras, tanto físicas como mentais.

Deste xeito, púxose o punto e final a unha campaña que despide temporada pero que moi pronto volverá ás aulas. Será co regreso dos/as estudantes, tras as vacacións do verán, grazas en parte á crecente acollida que este ano tivo esta iniciativa entre a comunidade educativa, incrementando notablemente a demanda deste tipo de formación. Cada vez son máis os centros que solicitan estas accións informativas e máis os rapaces e rapazas que se interesan por aprender e coñecer en materia de prevención e sensibilización social. Outro exemplo son as cada vez máis frecuentes visitas de escolares de diferentes colexios de primaria dentro do programa Visítanos!, unha actividade encamiñada á educación e capacitación dos máis pequenos en materia de diversidade, ou as xornadas de sensibilización que levamos a cabo en aulas de infantil para achegar a inclusión á infancia.

Dende Íntegro queremos desexarlle a todos os alumnos e alumnas un bo verán e que non esquezan poñer en práctica todo o aprendido durante as sesións de prevención de lesións medulares porque unha imprudencia pode custarnos a vida. Grazas por apostar por unha educación máis diversa e inclusiva porque non todo está nos libros.  Vémonos á volta!

post

Estudantes do CEIP Labarta Pose de Baio percorren en Íntegro o camiño da diversidade

39 alumnos/as de 5º e 6º de primaria participaron esta semana nunha nova edición de Visítanos! 

O pasado martes recibimos coas portas abertas, e os brazos tamén, a un grupo de alumnos e alumnas do CEIP Labarta Pose de Baio (Zas) nunha nova edición de Visítanos!, unha actividade formativa destinada a educar, concienciar e capacitar aos máis pequenos/as en materia de diversidade, incluída no programa Capacíta-T. Un total de 39 nenos e nenas de 5º e 6º de primaria percorreron as instalacións de Nantón, acompañados polos seus mestres/as e os nosos usuarios/as e traballadores/as, decididos/as a coñecer de preto o noso día a día e descubrir algunhas das actividades que se realizan nos obradoiros do Centro Ocupacional e do Centro de Día.

E foi precisamente nos talleres que visitaron ao longo da mañá onde xurdiron algunhas das preguntas máis curiosas relacionadas coa inclusión social e laboral das persoas con diversidade funcional. Moitos/as deles/as recoñeceron posuír ideas preconcibidas e en materia de discapacidade e comprometéronse a aportar o seu gran de area para camiñar con paso firme cara unha sociedade máis inclusiva, xusta e igualitaria onde todos e todas teñamos os mesmos dereitos e as mesmas oportunidades.

Durante a súa estancia en Íntegro, os alumnos/as tiveron tempo de pasar polo ximnasio e comprobar en primeira persoa o que custa manterse en forma na sala de fisioterapia: bicicleta elíptica, cinta de correr, traballo de musculatura,….todo vale cando se trata de gañar en benestar e saúde. Tamén amosaron gran interese na aula de informática e na de artes manuais onde puxeron en práctica algúns consellos dos nosos usuarios/as. A confección de pulseiras de macramé foi unha das actividades máis aplaudidas polos rapaces/as xunto co obradoiro de cociña, no que realizaron unhas riquísimas galletas de manteiga. Pero un dos momentos máis alegres e divertidos tivo lugar no departamento de logopedia durante a sesión de risoterapia onde aprenderon a importancia de rir e de rirse de si mesmos/as para gañar en felicidade e optimismo.

Hidroponía

Xa nos invernadoiros, os/as estudantes foron testemuñas dunha excelente masterclass sobre cultivos hidropónicos, un método innovador que tamén empregamos en Íntegro utilizando-en vez de terra- un medio acuoso e os nutrientes necesarios para proporcionar alimento ás plantas. Tras a explicación dos nosos técnicos, seguida con gran entusiasmo e expectación, a curiosidade dos nenos/as deu paso á imaxinación cunha interminable batería de preguntas para as que non sempre había fácil resposta.

Como xa é costume, houbo xogos con barreiras para poñer a proba a destreza dos alumnos/as superando obstáculos sobre unha cadeira de rodas e poñéndose, por uns intres, no lugar das persoas con mobilidade reducida. Finalmente, compartimos as experiencias vividas ao longo da xornada e as súas impresións sobre o centro. E, coma sempre, deixáronnos sen palabras. Agora, todos/as teñen máis claro que a diversidade é cuestión de capacidades, non de disCpacidades. Para nota!

Grazas pola visita. Ata a próxima!